"Use Strict " Mode Nedir ?

     



     Devextreme kullanmaya başladığım sıralarda .js sayfasının en başında "use strict" yazısıyla karşılaştım. ve silme ihtiyacı hissetim. ve sildiğimde herhangi bir hata almadım. O yüzden her gördüğüm yerden sildim. Bence bir sorun yoktu ve bu yazı çok gereksizdi...

     Oysa amacı çok büyükmüş !! Bizleri belli kurallar çerçevesinde kod yazmaya ve bug oluşmasını minimuma indirgemeye çalışıyormuş. Ayrıca oluşan hataları kolayca ayıklamamıza yardım ediyor. javascript kod yazım/kullanım kod standardı olan Ecmascript’in Ecmascript5 versiyonu ile Strict Mode (SM) kullanıma sunuldu. "Use strict" bir komut değildir.

Tüm fonksiyonlar için geçerli olması isteniyorsa fonksiyonların dışına yazın.
"use strict";
function test() {
}
function testiki() {
}

 Tek bir fonksiyon için geçerli olması isteniyorsa fonksiyonun başına yazın.

function test() {
"use strict";
}

    Neden “use strict” kullanmalıyız ? Çünkü  JavaScript’i daha güvenilir hale gelir. Normalde hata olarak algılanmayan  kötü syntax ları  hataya çevirir. Bu durumda onu değerli kılar. Tercih tabii ki size ait. Bana soracak olursanız ben kullanmayı tercih ediyorum. 

Görüşmek üzere...


Ücretsiz PHP Eğitimi Bölüm 2 : Ders 1: Değişkenler

Merhaba Arkadaşlar,     Bugün sizlerle bölüm 2 ye geçiyoruz. Bu dersimizde Php 'nin temellerini öğreneceğiz. Takıldığınız noktalarda sor...

En Çok Okunanlar